Thursday 19 November 2015

TEMPAT TEMPAT MENARIK DI JEJU ISLAND



JEJU ISLAND 

1.SEONGSAN ILCHULBONG 



 lokasi ini telah diiktiraf antara 7 keajaiban dunia dan merupakan tapak warisan pertama di Korea yang di iktiraf UNESCO bersama dengan Manjanggul Lava Tunnel.
Seongsan Ilchulbong muncul di permukaan lautan selepas letusan gunung berapi lebih 100,000 tahun dahulu. Terletak di hujung timur Pulau Jejudo, terdapat kawah yang besar di puncak gunung Seongsan Ilchulbong Peak.
Keluasan kawah adalah 600m lebar dan 90m tinggi. Dikelilingi oleh 99 batu tajam di sekitarnya menjadikan kawah ini kelihatan seperti mahkota semulajadi yang menarik 

2.MANJANGUL LAVA TUBE
Manjanggul Cave merupakan terowong lava paling menarik di sunia. Terbentuk sejak 2.5 juta tahun dahulu, terowong ini kaya dengan berbagai bentuk batuanseperti stalagmite yang panjang dan lorong yang terbentuk daripada lava letusan gunung berapi.


3. GIMNYEONG MAZE PARK  


Tempat ini macam ala maze runner lah, kita kena berusaha untuk cari jalan keluar disebalik pokok yang sangat tinggi. 



4.MYSTERIOUS ROAD 


Jalan paling misteri di Pulau Jeju atau dikenali juga sebagai Dokkaebi Road terletak di kaki gunung. Dipanggil sebagai jalan misteri kerana apa sahaja objek termasuk kereta dan bas boleh bergerak ke arah bukit meskipun enjin telah dimatikan dan gear diletak pada mod neutral.

http://koreanisti.blogspot.my/2013/05/10-tempat-seru-di-jeju-island-yang.html


No comments:

Post a Comment