Wednesday 18 November 2015

TEMPAT TEMPAT MENARIK YANG WAJIB DIKUNJUNGI DI KOREA



1. NAMSAN TOWER  



namsan tower merupakan tempat yang terletak ditengah tengah seoul. kat atas namsan tower ni, anda boleh lihaat permandangan sekitar seoul. selain itu namsan tower juga famous dengan tempat love pad lock. ia simbolik cinta dengan meletakkan kunci yang ada nama pasangan   puncak Gunung Namsan. 


2. ITAEWON



nak cari makanan halal di seoul, pergilah ke itaewon. selain adanya jual banyak makanan halal, itaewon juga mempunyai masjid 

3. EVERLAND AND LOTTE WORLD 



everland and lotte world antara dua theme park yang famous kat korea, everland terletak jauh sikit dri seoul, manakala lotte world terletak di seoul. so, kepada sesiapa yang nak jimat masa, boleh lah pergi ke lotte world. tetapi siapa yang berminat nak rasa naik roller coaster yang kelajuan di 104km/h, bolehlah pergi ke everland.  

4. MYEONGDONG MARKET 


korea memang famous dengan barangan kosmetik. myeongdong merupakan pusat menjual barangan barangan kosmetik yang jauh lebih murah berbanding malaysia, selain itu juga di myeongdong juga ada menjual baju dan stoking stoking yang sangat comel yang takkan dapat di malaysia. harga stokingnya juga murah. hanya 1000 won sepasang, kalau beli banyak boleh dapat lagi murah.   

5. NAMDAEMUN MARKET



namdaemum market boleh dikatakan tempat yang akan menjadi kegilaan para ibu ibu, kat sini ada menjual brooch brooch yang murah. jadi kalau pergi ke namdaemum market ni tak sah kalau tak borong brooch. selain itu juga, cenderamata dan baju i love korea di namdaemum jauh lebih murah berbanding tempat lain. 



6. NAMI ISLAND 
 

tempat ini merupakan tempat yang akan dikunjungi oleh para pelancong. di nami island ni, pelancong akan dapat menikmati permandangan yang sangat cantik , walaupun kalau dari seoul nak ke nami island ni perjalanan dia ambil masa dalam sejam lebih, tapi serious anda takkan menyesal.  terdapat dua cara dari gapyeong nak ke nami island ni, samada dengan menaiki ferry ataupun flying fox. 

7. GYEONGBOKGUNG PALACE 



Gyeongbokgung merupakan istana yang paling utama dan terbesar pada era pemerintahan Dinasti Joseon. Kedudukannya sangat strategik kerana dilindungi oleh Gunung ganang di utara dan Sungai Han di selatan. tempat ini bukan sahaja terdpat istana semasa era pemerintahan dulu, tetpai ia juga dikelilingi oleh permandangan yang sangat indah 






1 comment:

  1. article ni buat saya lagi senang nak cari tempat mana yang best best kat korea. :)

    ReplyDelete